Przejdź do głównej zawartości

Opony

Zimowych, używanych (w miarę dobrych) opon brak od dłuższego czasu. Jak słyszę "Niemcy jeszcze nie zmienili, za ciepło jest. Poczekajmy do zimy". Tu zaś pod nogami łyse gumy. No i jak tu jechać w podróż do innego miasta? Powoli? Może szybciej, to podróż będzie krótsza. Tym samym mniej czasu spędzi się na drodze, więc mniejsze ryzyko narażenia się na niebezpieczeństwo!... Nie lubię jeździć sam w dłuższe trasy, bowiem po zmroku co czworo oczu to nie dwoje. Trzeba protezy założyć, jak się nie zapomni. Ciemno, zmęczenie, nie ma kogo posłuchać, czy do kogo ust otworzyć. Do tego większość samochodów nie ma dobrze ustawionych świateł. To wina kierowców, bowiem w większości aut można również ręcznie wyregulować wysokość snopu światła. Oczywiście ta część uzytkowników dróg, która nie myśli, podbija maksymalnie w górę. Wtedy światła mijania mają większy zasięg i dalej widać. Owszem, ale jednocześnie oślepia jadących naprzeciw. Co może się stać? Oślepiony może w beztroskiego kierowcę wjechać czołowo. Mocne światła z przodu, w lusterkach (tu akurat ciężarówki biją od tyłu po oczach) okropnie męczą. Człowiek jest sfatygowany. Choć mam nadzieję, że wrócę z taką samą, foremną twarzą, niczym nie uszkodzoną. Musiałbym przecież dowód wymieniać, a wizyt w urzędach nie cierpię. To najlepszy bodziec do bezpiecznej jazdy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.