Przejdź do głównej zawartości

Broń

Jeżeli broń miałaby zapobiegać morderstwom i psychopatom grasującym wokoło, to przecież USA byłyby modelowym przykładem, jak to dobrzy obywatele skutecznie powstrzymują bandytów, przez odstrzelenie im łbów. Praktyka pokazuje jednak jasno, że mimo tego, iż w USA jest od 200 do 300 mln sztuk broni zarejestrowanej (różne źródła różnie podają, a co nie jest zarejestrowane to nie wiemy), to przy każdej masakrze nikt nie zdąży wyciągnąć broni, albo zrobi to po tym, jak już kilka niewinnych osób zginie. I wśród takiej ilości broni i sklepów z bronią na tynku to każdy psychol może mieć do niej dostęp. Także argument, że posiadając broń możemy się "bronić" jasno jest obalony właśnie przez przykład USA. Każdy musiałby ją nosić za pasem, a i to przecież nie gwarantuje, że zdążysz ją wyciągnąć, albo że ktoś nie strzeli ci w plecy. Nawet jak go zaraz odstrzelą inni, to już mamy dwa trupy: twój i psychopaty. Koło się zamyka. Już nie mówię o tym, że rocznie ogromna liczba osób ginie przy... czyszczeniu tej swojej wymarzonej broni... Ja nie czułbym się bezpieczniej, mając broń, wiedząc, że każdy naokoło ją ma i mam ciągle chodzić napięty, że może ułamek sekundy słabszego refleksu może mnie pozbawić życia. Eliminujmy stres z życia, a nie dodawajmy go sobie. Może dlatego Amerykanie są tacy ciągle wojowniczy. Gdzieś ten stres musi ujść...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.