Przejdź do głównej zawartości

Wyłączyć media!

Niech zaginie telewizja i internet. Wszystko co odciąga oczy od rzeczy ważnych. Natłok bezużytecznych i bezwartościowych informacji zalewa nasze komórki szare. Nie dziwota, że następuje rozklejanie się społecznych i intymnych relacji. Ilość bodźców powoduje szum w eterze puszki mózgowej. W każdej operacji są priorytety. W działaniach komputera pewne aplikacje wymagają większej mocy procesora i pamięci. Relacje międzyludzkie nie należą zaś do najłatwiejszych czynności i zdarzeń. Jeśli więc naszą pamięć, uwagę, zmysły poświęcamy innym bodźcom, to brakuje mocy procesora na bardziej skomplikowane sprawy, jak relacje międzyludzkie. Czy to w pracy, czy w domu. Obecność telewizji i internetu ma jeszcze jeden negatywny wpływ: depopulacja. Ludzie odciągają się od tego co naturalne i koncentrują na migawkach. Znane są  przypadki z przeszłości, gdy nie było prądu, a więc i telewizji, to po tym zdarzeniu 9 miesięcy później wzrastała liczba urodzeń. Niech się ludzie rżną na potęgę!To może ktoś będzie pracował na te emerytury. Dziś jednak trudne do pomyślenia, aby zabrakło prądu. Jak nie telewizja, to przejął wszystko internet. Czy ma to znaczenie, co kto powiedział, albo co zdobył, gdzieś tam daleko? Zostawmy to i zajmijmy się sobą. Budowaniem delikatnych, myślnych i słownych pajęczyn pomiędzy domostwami naszych umysłów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.