Przejdź do głównej zawartości

Samobójstwa wg WHO

Zasłyszane w radiu. Na świecie co 40 sekund ktoś popełnia samobójstwo. Wojny, wypadki - nic nie zabiera tylu żyć, ile ludzi sami sobie. Co 8 przypadek to wypicie środków chwastobójczych. Największa grupa to ludzie po 70-tym roku życia (czyli taka brutalna eutanazja). Duża grupa to również osoby pomiędzy 15 a 20 rokiem życia. Młodzi ludzie są bardzo wrażliwi. Głównie samobójstwa popełniane są w krajach rozwijających się lub biednych. W Europie przoduje Białoruś. Na świecie Korea Północna (choć tam cholera wie). W Europie również Węgrzy, ale oni mieli swoją "Ponurą Niedzielę". Polska również całkiem wysoko.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.