Przejdź do głównej zawartości

Kręgielnia SS

Tak to już jest w Polsce. Niszczy się dla własnego zysku historyczne miejsca. Nawet nie wiedziałem, że część tej grabieży odbyła się 1,5 roku temu. Jest w centrum Lublina zaciszne miejsce. Stoją na nim obiekty wyjątkowe, jedyny taki budynek na świecie! To kręgielnia zbudowana dla szefa SS i szefa Policji niemieckiej w Lublinie. W części budynku działał świetny klub Tektura, zaś w drugiej urzędował IPN. I 1,5 roku temu sprzedano część działki. Radni nawet nie wiedzieli co tam się znajduje (jak mówili - co o nich fatalnie świadczy) i podnieśli rękę za sprzedażą, lub wiedzieli i celowo kłamią. Kupił to... tu zacytuję komentarz z gazeta.pl ""Orion" to nie żadna spółka. To były prezydent (a obecna szara eminencja) Lublina, Edward Leńczuk, prowadzący deweloperkę w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej." - czyli uwłaszczający się były PZPR-owiec, jak to spotykane od 25 lat. Inny komentarz: "Postkomuchy kupiły działkę i będą robić geszeft. Aby Polska rosła w siłę, a niektórym żyło się jeszcze dostatniej." Chce się wyburzyć wyjątkowe budynki, aby postawić biurowiec z kratownic stalowych i szkła! Hańba i głupota. Takie miejsce to doskonałe miejsce na wystawę o zbrodniach hitlerowskich, albo część nawet na restaurację, a część na muzeum. Cokolwiek. Nawet komercyjnie, aby zachować. Jedyny taki budynek na świecie! Ale ktoś przecież dla własnej pazerności zniszczy wszystko, wszystko. Teraz miasto chce drugą część placu, wraz z głównym budynkiem przeznaczyć na sprzedaż i rozbiórkę. 








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.