Przejdź do głównej zawartości

Kierowco

Można tu wiele pisać. Ale takie dwie drobne wskazówki, które ułatwią życie innym. Trzymaj się osi jezdni. Dzięki temu rowerzyści będą mogli wyprzedzać was bez przeciskania się obok lusterka. Nie jedź przy krawężniku. Po drugie, stojąc na światłach, nie trzymaj stale nogi na hamulcu. Albo w ogóle puść hamulec (w większości sytuacji samochód się nigdzie nie stoczy, większość skrzyżowań nie jest na pochyleniu). Albo, jeśli jest obawa o toczenie się pojazdu, zaciągnij ręczny. Trzymając nogę na hamulcu, światła hamulca rażą po oczach kierowcę za Tobą. Szczególnie zaś przy pogodzie mglistej, dżdżystej, deszczowej, kiedy światło skupia się w soczewkach drobinek wody.
Jeździj przy osi jezdni i nie używaj pedału hamulca stojąc na skrzyżowaniu. Drobne rzeczy, a bardzo ułatwią życie innym.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.