Przejdź do głównej zawartości

Komplementy

Która kobieta nie lubi komplementów? Poświęciła czas (dużo czasu! Każdy mężczyzna to wie, czekając na kobietę) na dobranie stroju, makijażu, spędziła tyle czasu na mycie, czesanie, farbowanie, układanie włosów. Wszystko ma być i jest perfekcyjne. I skoro zrobiła to dla Ciebie (tak, dla Ciebie), to oczekuje, że to zauważysz i docenisz. Owszem, Ty widzisz, ale jeszcze powinieneś powiedzieć. I moja przyjaciółka, mężatka od wielu lat, twierdzi, że mężczyźni są w tym beznadziejni. Wszyscy. Największy komplemenciarz i tak się niejednokrotnie zagapi. Mężczyzna zagadnięty w końcu, czy ładne to czy tamto, rzecze: "Zauważyłem. Ładne. Czemu nie mówię? Gdyby było brzydko, to bym powiedział". Drogie Panie, mężczyzna widzi. Owszem, małomówny. Ale widzi, docenia. Drodzy Panowie, kobietę w noc można uwieść słowami. Fakt, potem jeszcze całe życie zostaje, ale gdzieś obydwoje są wyrozumiali i od czasu do czasu potrafią się zaskoczyć i wiedzieć, że drugie wie i docenia, czasem jedno powie, drugie zrobi.
Komplementy. To magiczne potwierdzenie pewnych zdarzeń. Przesadzone jednak mają nutę fałszu. A jeśli nie są przesadzone, a kobieta wie, że nie do końca prawda - to nie przeszkadza. Nikomu. Oczywiście kwiaty i komplementy także wypada umieć przyjmować ;-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.