Przejdź do głównej zawartości

Syria

W Egipcie spadł pasażerski samolot z rosyjskimi obywatelami. Amerykanie szkolili przeciwników Asada i dostarczali im broń. To kolejny kraj, który miał popaść w chaos. I popadł. Rosjanie weszli do "gry". Hipoteza: Amerykanie podkładają bombę w pasażerskim samolocie, aby wystraszyć Rosję i przegonić ją z Syrii.
Nierealna? Dlaczego nie? Amerykanie są w stanie to zrobić, nie zostawiając żadnych śladów. Zamordować niewinnych cywili? Jaki problem. Nawet nie problem wymordować obywateli własnego kraju. Putin uskutecznił to w Moskwie, aby mieć pretekst do kolejnego najazdu na Czeczenię. Amerykanie zaplanowali "Operację Northwoods" https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Northwoods Też zakładała ataki na niewinnych obywateli własnego państwa. Również podczas wojny z Hiszpanią pod koniec XIX wieku, Amerykanie chcieli wybić nieco swoich (zdaje się, że wysadzić statek z załogą), aby mieć pretekst do określonych działań wobec Hiszpanii. Niestety żądza władzy sprawia, że na arenie działań chorych ambicji poszczególnych osób, giną całkiem postronni ludzie. Jak było tym razem? Wszystko jest możliwe, gdy na scenie pojawia się naprzeciw dwoje chętnych do zdobycia jak największej części świata.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.