Przejdź do głównej zawartości

Stairway to heaven

Sąd ostatecznie orzekł, że "Stairway to heaven" to nie plagiat. Cóż... wg mnie jest. Jeśli dodać do tego, że obie grupy (Led Zeppelin i Spirit) grały razem w Birmingham w 1970 roku i tam Zeppelini usłyszeli utwór "Taurus", to jakby wszystko jasne. "Taurus" powstał w 1967 roku, spotkanie grup (wspólne granie) miało miejsce w roku 1970, a "Stairway to heaven" zaś powstało w 1971 roku. W dodatku Jimmi Page mówił przed sądem, że nie pamięta spotkania z Markiem Andesem (basistą Spirit - po występach w tym samym klubie w Birmingham grali razem w bilard), ponieważ potem miał wypadek samochodowy. Jeśli dodać do tego, jak często Led Zeppelin "korzystało" z innych twórców, nie podając ich nazwisk przy kompozycjach, które nagrywali jako swoje, to dla mnie wyrok jest haniebny. Tym bardziej, że jak się liczy, to przez ostatnie 45 lat Led Zeppelin na tej jednej piosence zarobili... ponad 500 milionów dolarów! Pół miliarda! I ani centa nie podzielili się ze Spirit. 


Posłuchajcie sami:
















Info z BBC:  http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-36611961

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.