Przejdź do głównej zawartości

Lublin

Lublin, miejsce niezwykłe i zawsze jak tu jestem, to pełno wrażeń i szczęście. I każdy, kto mi kiedykolwiek towarzyszył, zachwyca się Lublinem. 

Dziedziniec KUL.



Brama Krakowska. I w Lublinie zawsze coś wisi. Albo parasolki, albo balony... ;-) 


Tu w Bramie wiszą meduzy. 


Detal z czasów zaboru rosyjskiego. Na kamienicy. Mołoko. Mleko. 


Detal przy okiennicy. 


Cmentarz przy kościele ewangelicko-augsburskim. Centrum miasta. 



Blisko Rybiego Rynku. 


Kamienica na Królewskiej. W niej ciuchland. 



Mistrz mój idzie do pracy.
Dziedziniec. Katolicki Uniwersytet Lubelski.



Andrzej Kot. Kamienica na Starówce lubelskiej.


W bramie na Wyszyńskiego.


Plac Litewski po remoncie. Niestety betonowa pustynia. Zagrodzono przejazd. Wszędzie pusto. I te współczesne latarnie w zabytkowej tkance. Żuk z PO zniszczył piękno placu.


Plac Litewski. Tandetna fontanna.



Betonowa pustynia. Latarnie nie pasujące do otaczających budynków.


Moja ulubiona restauracja. Ekologiczna. Zielony talerzyk. Choć chyba ceny w niej wzrosły.



Zielony talerzyk znajdziecie w bramie przy ulicy Królewskiej. Kilka kroków od ratusza i Bramy Krakowskiej.


Ulica Żmigród.


Ogród Saski.



Ogród Saski w stylu włoskim czy angielskim? ;-)


Po wichurze drzewo zmiotło domek w Ogrodzie Saskim.


Palikot kupił sobie Volvo? Dobry model. Mówię o Volvo oczywiście.



Świat szmat. Kiedyś był "marsz szmat".


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.