Przejdź do głównej zawartości

Wiek XX

Bardzo dobry film Bernardo Bertolucciego. W rolach głównych Robert De Niro, Dominique Sanda, Gérard Depardieu, Stefania Sandrelli, Donald Sutherland, Burt Lancaster. Same gwiazdy i wspaniale zagrały. Muzyka: Ennio Morricone. Film z 1976 roku trwa ponad 5 godzin, ale ogląda się z zapartym tchem. Właściwie co mam opowiadać treść? Głównie wątek filmu obraca się wokół zmian struktury społecznej na przykładzie pozostałości feudalizmu oraz na zmianie w starciu faszyzm-komunizm. Wspaniale wplecione w to wątki ulotności życia ludzkiego, miłości, nienawiści, śmierci. Jest kilka momentów, które - jak to we włoskim kinie - bardzo bezpośrednio traktuje sprawę rodzącej się seksualności, czy brutalności i krwi.
Jako mężczyzna, nie mogę poczynić ukłonu wobec urody wspomnianych aktorek. Umieszczam więc zdjęcia blond piękności, Dominique Sandy oraz ciemnowłosej Stefanii Sandrelli. Talentu ww aktorów prezentować nie muszę.
Jeszcze jedną myśl miałem, oglądając ten film: Jesteśmy skazani na powtarzanie losów naszych ojców. To jak przeznaczenie.
Życząc owocnej lektury filmowej, liczę na takie kino w obecnych czasach. Jeśli się nie doczekam, sam zacznę je realizować ;-)
Film jest w tej chwili dostępny pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=5_0cOaqGnro
 
 
Dominique Sanda
 



Stefania Sandrelli






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.