Przejdź do głównej zawartości

Żegnaj

Dzisiaj zmarła wspaniała istota. Nie pamiętam i pewnie nigdy nie spotkam tak kochanego i mądrego kota. Potrafiła być przy człowieku i - takie przeświadczenie - rozumieć co się do niej mówi. Być w chwili nie tylko radości, ale i smutku. Bezwarunkowo. Tak mała istota potrafiła dać człowiekowi więcej uczucia niż większość ludzi. Skrzywdzona przez człowieka (pułapka u sąsiada obcięła jej pół łapy), kochała mocniej niż wielu potrafi kochać. Żyła 14 i 1/2 lat. Pokonał ją rak. Bardzo mi smutno.



Komentarze

  1. Moja kotka KIKA żyła 13 lat. Też pokonał ją rak. Tęsknię za nią choć umarła dawno. Każdy kot to wybitny indywidualista...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Zapamiętuje się emocjonalnie istotę tak samo, w zależności od ilości czasu, sympatii, niezależnie czy to człowiek czy kot, pies.

      Usuń
  2. Przykro mi bardzo [*].

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.