Przejdź do głównej zawartości

Meat

Somehow, I don't fancy meat anymore. There can be a few reasons.
Well, it's because of taste. It's more and more difficult to find meat of good quality. All this antibiotics and stuff given to hens, cows, pigs, is terrible. It reflects the taste of the meat. I can feel it. Horrible undertaste. I'm trying to buy food of the best quality, but quite often it's not what I used to like. I prefer to walk in old clothes but to eat like a king.
Second thing, I prefer to look afer my liver. Not too much of meat. Moreover, I have sympathy towards animals for what they're going through. If I would be starving, probably I would kill animal. I know someone is doing this, but would be difficult for me. My uncle didn't like it. When his father died, it was horrible for him to kill a hen or rooster. Animals fear, they know they will die, they smell death. So, if we have to do it, let's do in in the most gentle way. In the meantime, let's eat more fruit, vegetables. Taste of fish is worse as well because of pollution. What to eat now? Soil is soacked with chemicals. It's like we prepared hell for ourselves. Will it be future or people will change everything? Hopefully. Otherwise there will plenty of cars, planes, phones, but nothing to eat.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.