Przejdź do głównej zawartości

Joanne Whalley Kilmer

Przepiękna kobieta. Aktorka wspaniała, choć mniej mi znana i nadrabiam te zaległości. Któż z chłopców nie był zakochany w lśniącej urodą Sorshy z filmu "Willow"? Filmy fantasy, baśnie, tak ponętne dla wyobraźni, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Niezwykła uroda Angielki o głębokich oczach i pełnych ustach na szczęście znalazła swoje miejsce w kinematografii. Znacznie lepiej jej w ciemniejszej barwie włosów, choć w "Willow" wyglądała równie nieziemsko.
Szukając filmów z jej udziałem obejrzałem "Człowiek, który wiedział za mało". Nie przypominam sobie, abym wcześniej oglądał ten film. Jak to możliwe? No cóż. Jej uroda (aktorstwo jest wyśmienite) powala na kolana. Gdy zobaczy się ją w stroju pokojówki, umysł pulsuje niecierpliwie. Ale trzeba przyznać, że ta wspaniała komedia to zasługa scenariusza, dialogów i na ekranie... bryluje jednak Bill Murray. Co za koleś. Wracając jednak do pięknej Angielki. Wyszła za mąż za wspaniałego i utalentowanego wszechmiar Vala Kilmera. Val potrafił grać, tańczyć i śpiewać (Top Secret, The Doors). Mają dwoje dzieci. Grali razem więcej. Potem rozwód. Postąpiła wtedy bardzo brzydko, bez odwagi cywilnej. Ze złożeniem papierów rozwodowych poczekała, aż Val pojedzie kręcić film. Dowiedział się o rozwodzie z CNN, oglądając telewizję w pokoju hotelowym. Jak sam powiedział, bardzo go to zraniło.
Zazwyczaj kobiety "gorzej" się starzeją niż mężczyźni. Tutaj Val (ponoć z powodu nowotworu i nadwagi) nie wygląda zbyt dobrze, a Joanne... mocno zmieniła się na twarzy. Mocno, choć ma dopiero 52 lata. Ale Joanne nadal jest piękna. Może to tylko ja? Po prostu im jestem starszy, także podobają mi się i kobiety adekwatne do mego wieku? Joanne młodość przeminęła, ale to coś w oczach pozostało. No i zostały wspomnienia, filmy, zdjęcia, obrazujące niezwykłą urodę i talent. I któż powie, że Angielki nie są urodziwe? Ktokolwiek tak kiedyś powie, wymieńcie Joanne Whalley Kilmer i to wystarczy.


























Komentarze

  1. Miałam okazję poznać Panią przy okazji jednego wydarzenia. Przemiła kobieta i wyśmienita aktorka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dorota Kwiatkowska-Rae

Obejrzałem film "Thais". Film o pokusach, chrześcijaństwie, ascezie, filozofii, pogaństwie i rozpuście. Po raz pierwszy zetknąłem się tam z aktorką, która - poza aktorstwem - tak hojnie prezentowała swoje wdzięki. Okazało się, że to Dorota Kwiatkowska-Rae i dawno temu wyjechała z Polski. Piękna, faktycznie. Chyba obok Marii Probosz, najwspanialsza dama aktu w polskim kinie. Obejrzałem jeszcze dwa filmy z jej udziałem: "Akwarele" oraz "Widziadło". "Thais", mimo ciekawej problematyki i wspaniałych aktorów, jednak nie ujął mnie mocniej. Motyw miłości i jej odmian (od apage po erotyczną) jest tak pulsujący, a nie został dobrze wykorzystany. Pokusa i zwycięstwo Natury nad myślą i ascezą mnicha oraz z kolei zwycięstwo wiary nad seksualnością Thais to motyw, który powinien odżyć w naprawdę dobrej produkcji. Książki - na motywach której powstał film - nie będziemy recenzować. Mógłbym równie dobrze pisać o całej filozofii czy pismach św.

Piękno

To chyba jedne z najpiękniejszych zdjęć, jakie widziałem. To prawdopodobnie Ukrainka. Wspaniałe zdjęcia, delikatne, z uczuciem i ciepłem. Wyjątkowej urody kobieta. Nawet moja baba nie była zazdrosna to takie dzieło sztuki.